کد خبر:15890
پ

بهترین شیوه ها برای تایید هویت افراد داشتن تیک آبی است که معمولا در کنار نام کاربری فرد قرار می‌گیرد و دیگران را از واقعی بودن حساب مطلع می‌کند. شیوه دیگر بررسی دوستان و دنبال کنندگان آن فرد و نیز تاریخ پست ها و مطالبی است که منتشر کرده است.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از سرهنگ علی‌محمد رجبی راه اندازی وب سایت و استفاده از پیام رسان های داخلی و دریافت تیک آبی برای آن از دیگر راهکارهایی است که افراد پرمخاطب می توانند از آن برای معرفی صفحات اصلی خود به دنبال کنندگان استفاده کنند.

وی گفت : در مواردی حتی جنسیت این افراد نیز متفاوت از چیزی است که بیان کرده‌اند، ادامه داد: گاهی افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از تصاویر دیگران اقدام به رفتارهای نامناسب در فضای مجازی کرده و از این طریق آبروی صاحب عکس را می‌برند. گاهی موارد هم فرد سودجو با ایجاد حساب جعلی به دوستان همان فرد نزدیک شده و از آنان مبالغی را درخواست می‌کند و ده ها مورد دیگر که لازم است کاربران با هوشیاری بیشتری با آن مواجه شوند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا با تاکید بر اینکه صفحات هوادارای یا همان فن پیج ها در قسمت معرفی پروفایل خود یا همان بایو عنوان هواداری را درج کنند، گفـت: برابر قانون ایجاد صفحات جعلی و نسبت دادن آن به یک هویت واقعی جرم است و با شکایت صاحب هویت و بسته به اینکه چه نوع جرایمی رخ داده، علاوه بر جعل هویت امکان رسیدگی به سایر جرایم نیز وجود دارد.

رجبی از کاربران فضای مجازی خواست که برای حضور در فضای مجازی از هویت دیگران استفاده نکنند و در عین حال توجه داشته باشند که لزومی ندارد تمام اسناد و اطلاعات مربوط به خود را در این فضا به اشتراک بگذارند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید