کد خبر:17057
پ

حتی خودروهای دولتی هم اگر هماهنگ نکنند مشمول جریمه می‌شوند. اگر قرار باشد همه جز استثنا قرار گیرند دیگر محدودیت مفهوم ندارد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از سیما سادات لاری، بنا به  تشخیص خبرگزاری و رسانه هایی که خود  لازم  بدانند که خبرنگاران آن مجموعه  پس از ساعت ۲۱ تردد کنند باید شماره پلاک خودرو توسط خبرگزاری به پلیس اعلام کنند. هرکس هرجایی مشغول به کار است، صنف مربوطه باید شرایط را به او اعلام کند.

لاری اضافه کرد: روز آمار قطعی‌ها را اعلام می‌کنم اما به نظر می‌آید که ممکن است اگر کل را بخواهیم حساب کنیم به مرز ۴ رقمی هم برسیم؛ ولی آمار ما با توجه به افزایش تست‌ها و گزارش‌ها دقیق‌تر شده است، ولی همانطور که هموطنان در آرامستانها می‌بینند به هر حال خیلی چیزها باعث افزایش آمار مرگ و میر نسبت به سالیان گذشته شده است چون خیلی از بیماران زمینه‌ای از ترس ابتلا به کرونا بیماری خود را کنترل نمی‌کنند.

وی بیان کرد:با افزایش تست‌ها میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد حرف درستی نیست. افزایش تست‌ها کمک می‌کند شناسایی بیماران را قوت بخشیم و تفاوت میان نرخ ابتلا و مرگ و میر کم می‌شود و ما از اتهام اینکه می‌گویند شما درصد مرگتان بالا است رها می‌شویم. با شناسایی بهتر افراد مراقبت افرایش یافته و به دنبال آن آمار فوتی‌ها پایین می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه عامل نجات از بیماری‌های ویروسی استراحت است، ادامه داد: با استراحت بهتر فرد کمتر به فاز بستری و ICU می‌آید و مرگ و میر می رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره رپید تست‌ها، مجددا گفت: اگر این رپید تست‌ها وارد شوند حدود ۵ دلار قیمت دارند که رقم سنگینی است. تستی که قرار است داخلی تولید شود حدود ۱.۵ تا ۳ دلار قیمت خواهدد داشت که شاید بتوانیم به یک دلار هم برسانیم. این تست در اختیار مراکز خصوصی قرار نمی‌گیرد و قرار است به شکل رایگان در اختیار مردم باشد. البته توجه کنید که تست. های PCR هنوز به قوت خود باقی هستند چون در مراحل بستری و پیشرفته بیماری ممکن است تست‌های رپید به خوبی نتوانند نشان دهند. اتفاقی خوبی که افتاد این است که قیمت تست‌ متعادل شد زیرا اجزا مختلف آن تفکیک شد و دو قیمت دولتی و خصوصی تعیین می‌شود که از رقم ۵۵۰ هزارتومان یا ۶۰۰ هزارتومان کمتر خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه فعالیت شرکت‌های خصوصی در محدودیتهای جدید کرونایی، اظهار کرد: این موضوع دغدغه ما هم هست که با دکتر بندپی (استاندار تهران) عنوان کردیم و قرار بود چهارشنبه تصمیم‌گیری پیرامون این موضوع هم اعلام می‌شود. اگر قرار باشد محدودیت‌ها به درستی اجرا شود همه مراکز از جمله شرکت‌های خصوصی هم باید تحت نظر باشند. وزارت بهداشت کمیته نظارت عالیه است./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید