کد خبر:26319
پ

رئیس قوه قضاییه گفت: در راستای سند تحول قضایی بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های معوقه امسال به نتیجه رسیده است.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آخرین جلسه شورای عالی قوه قضاییه در سال ۹۹ با تبریک حلول ماه شعبان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قوه قضائیه در سال ۹۹، ابلاغ سند تحول قضایی بود که همکاران تلاش خوبی در این خصوص کردند که قابل تقدیر است و حس خوبی در بدنه قوه قضائیه درباره سند تحول بوجود آمد.

رئیس قوه قضاییه افزود: وقتی قرار شد این سند اجرایی شود گام‌های خوبی برداشتند که این گام‌ها باید تکمیل شود و حفظ و همکاری بدنه قوه قضائیه درباره این سند کاملا مشهود بود که نتیجه آن کاهش پرونده‌های معوقه است و امسال بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های معوقه به نتیجه رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: گزارش کاهش پرونده‌های معوقه را از جا‌های مختلف و در بخش‌های مختلف قوه قضائیه اعم از دیوان عدالت اداری، محاکم قضایی و بخش‌های مختلف داریم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به بحث اتقان آرا اشاره کرد و گفت: در کنار کمیت، حتما به کیفیت باید توجه شود و در واقع مسئله ما رسیدگی عادلانه و صدور آرای متقن است و کمیت مسئله دوم برای ماست.

وی همچنین به طرح غربالگری زندانیان در شش ماهه دوم امسال اشاره کرد و افزود: بحث اشتغال زندانیان نیز از حدود ۲۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است و توجه به اشتغال زندانیان و خانواده زندانیان یکی از مهم‌ترین مباحث و مورد توجه قوه قضائیه است./صدا و سیما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید