کد خبر:30526
پ

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه خیز پنجم کرونا را در پیش خواهیم داشت خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی جامعه شد و گفت: قدرت سرایت ویروس کرونای هندی یا «دلتا» بالاست و میزان همه گیری، بستری و مبتلایان را بیشتر می کند.

به گزارش روزانه نیوز علیرضا رییسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی افت داشته و به کمتر از ۷۰ درصد و به حدود ۶۸ تا ۶۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی یا «دلتا» در جای جای کشور سرایت کرده است، ادامه داد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید زیادی بر کنترل مرزها بویژه مرزهای شرقی شده و با توجه به اینکه نیروهای انتظامی، نیروهای مسلح و سپاه اقدامات خوبی را برای کنترل مرزها انجام داده اند اما باید این کنترل و نظارت تشدید شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: طی هفته های آینده سرعت واکسیناسیون علیه کرونا افزایش می یابد و میزان قابل توجهی واکسن در اختیار خواهیم داشت.

رییسی افزود: در سطح کشور ازدحام و تجمع مردم برای تزریق واکسن آنچنان نداشتیم و روان بوده و در تهران نیز با افزایش مراکز تجمیع که از مجموع ۸۷۰ مرکز، ۷۵ مرکز درتهران مستقر است، وضعیت به حالت عادی برگشته و مردم نیز نگران دوز دوم واکسن نباشند.

اطلاع رسانی گروهای سنی پایین تر برای تزریق واکسن از هفته آینده

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: هفته آینده گروهای سنی پایین تر را برای تزریق واکسن اعلام می کنیم و اکنون هفت میلیون دوز واکسن توزیع کردیم که دو میلیون نفر دوزهای اول و دوم را دریافت کرده و چهار میلیون نفر نیز دوز اول را تزریق کرده اند، بقیه نیز در حال تزر یق واکسن بوده و وضعیت تامین واکسن مطلوب می شود و از شهریور ماه ۱۰ میلیون دوز واکسن داخلی به دستمان می رسد.

توزیع ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت

به گفته رئیسی، تاکنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت به دست ما رسیده که توزیع شده و در هفته آینده واکسن تولید واخل و واکسن های وارداتی با سرعت بیشتری توزیع می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: اکنون روزانه توانایی تزریق ۲۰۰ تا ۳۰۰ دوز واکسن را داریم که به ۵۰۰ هزار دوز واکسن می رسد و تا پایان سال همه گروههای مورد هدف در برابر کرونا واکسینه می شوند.

رئیسی تصریح کرد: از مردم می خواهیم به سیستم نوبت دهی توجه کنند و تا به آنها تلفنی اطلاع داده نشده یا پیامک نیامده به مراکز مورد نظر مراجعه نکنند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید