کد خبر:30539
پ

رییس شورای شهر تهران گفت:ما مفتخریم که مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات، شفاف و با آرامش به گروه بعد تحویل می‌دهیم.

به گزارش روزانه نیوز محسن هاشمی در جلسه علنی شورای شهر ، اظهار کرد: انتصاب آقای محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه تبریک می‌گوییم و امیدواریم با افزایش کارآمدی و تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، به موفقیت نائل شوند.

رییس شورای شهر تهران افزود: با وجود تخریب‌هایی که معمولا در رسانه‌ها به شورای پنجم می‌شود ما مفتخریم که مدیریت شهری را در شرایطی با ثبات، شفاف و با آرامش به گروه بعد تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: یک ماه به آغاز کار شورای جدید مانده است، امروز از فرمانداری تصمیم قانونی را ابلاغ کردند و مقرر شد آخرین جلسه ما ١٢ مرداد باشد و برنامه ریزی برای دوره انتقال تا شنبه صورت گیرد و به احتمال زیاد مراسمی ١٧ یا ١٨ مرداد برگزار می‌شود که وزارت کشور در حال تنظیم کردن آن است.

بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد

هاشمی اضافه کرد: با وجود بحران‌های مالی کرونا و تحریم، نه تنها بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشد بلکه بخشی از بدهی‌های گذشته بازپرداخت شد و تنها بهره و جرائم مربوط به بدهی دوره گذشته به تعهدات شهرداری اضافه شد.

وی تصریح کرد: همچنین نه تنها دوستان، آشنایان و فعالان سیاسی مدیران و اعضای شورای شهر جذب شهرداری تهران نشدند بلکه برای نخستین بار آزمونی علمی و شفاف و مبتنی بر رقابت جهت جذب نیروی جوان و متخصص در شهرداری برگزار شد.

رییس شورای شهر تهران یادآور شد: انتظار از رسانه‌های حاکمیتی و مدیریت شهری آینده آن است که به نقاط مثبت گذشته اشاره و ازسیاه نمایی خودداری کنند.

هاشمی بیان کرد: تمام دستاورد‌های مهم مدیریت شهری در این دوره از شورای شهر، منطبق با منویات بر زمین مانده رهبرانقلاب درباره صیانت از باغات و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر، شفافیت و مبارزه با رانت و مفاسد بوده است.

وی ادامه داد: حال که شورای ششم به نوعی مدعی ولایتمداری و عمل به توصیه‌های رهبری است، لازم است از این دستاورد‌ها استقبال و نقاط ضعف وکاستی‌های این دوره ازمدیریت شهری را جبران کند.

رییس شورای شهر تهران گفت: همچنین در این دوره شهرفروشی و واگذاری بی رویه تراکم خارج از طرح تفصیلی متوقف و مصوبه برج باغات هم باطل شد.

گفتنی است که در این دوره برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، تعداد پرسنل رسمی وشرکتی شهرداری نه تنها افزایش نیافت بلکه شاهد کاهش ۲۰ درصدی از درون و بیرون بودیم. یعنی هم نیرو‌های شهرداری و هم پیمانکاری چابک سازی ساختاری شدند./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید