کد خبر:17667
پ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی مجدد خط تولید لکوموتیو داخلی پس از 10 سال خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز سعید رسولی امروز در مراسم ورود 70 دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی و افتتاح لکوموتیو داخلی «پارس 33» اظهار داشت: امروز اولین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس 33 تحویل می‌شود و سفارش 10 دستگاه لکوموتیو به واگن پارس شده است.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال جمعا تاکنون 521 دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی شده است و ظرفیت جابجایی بار و مسافر را ارتقاء داده است، افزود: امروز خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک بعد از 10 سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شد و در دنیا کشور ما به خاطر شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه است، اما احیای یک مجموعه تولیدی در کشور امیدبخش است.

 

رسولی با بیان اینکه در هشتمین ماه سال جهش تولید هشتمین مرحله ورود ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این مرحله 70 دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری به ارزش 223 میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می شود.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید داخل، سازوکاری در شرکت راه‌آهن ایجاد شد که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است، گفت: در این هفته و هفته آینده قراردادهای جدید تقاضاهای سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان ریلی که از سوی بخش غیردولتی است بین کارخانجات تولید داخل تقسیم می‌شود و سفارش‌گذاری‌های جدید انجام خواهد شد و قطعا با حمایت بانک‌ها، کار بهتر پیش می‌رود.

 

وی افزود: ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شد که با احداث بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی از تولیدکننده‌های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ارزش کل 521 دستگاه انواع ناوگان تولید داخل را 1156 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

رسولی اضافه کرد: جنب و جوش و نشاط در فعالیت‌های صنعتی ریلی داریم که نوید روزهای خوب برای راه‌آهن دارد./فارس

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید