کد خبر:28769
پ

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر قرار باشد تحولی در حوزه روابط عمومی ایجاد شود باید آن را در مراکز علمی جستجو کنیم و اگر تجربه و تخصص کنار هم باشند و از پژوهش‌های مراکز علمی بهره گیرند، قطعاً تحول و پیشرفت در روابط عمومی رقم خواهد خورد.

به گزارش روزانه نیوز منصور غلامی با اشاره به ضرورت تحول در روابط عمومی، اظهار داشت: روابط‌ عمومی گوش و زبان دستگاه است. هم می‌شنود و هم بیان می‌کند.

وی افزود: در واقع این گوش و زبان، شنیدن و بیان کردن، از دو طرف بین دستگاه و عامه جامعه و بالعکس می‌تواند باشد. بنابراین در یک دستگاه و سازمان به جایگاه روابط عمومی به‌عنوان گوش و زبان دستگاه باید توجه داشته باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتظاراتی که از روابط عمومی دارد، ادامه داد: روابط عمومی باید نقاط قوت دستگاه و سازمان متبوع خود را به بهترین نحو بیان کند.

روابط‌عمومی‌ها در ایران، دیر به روابط‌عمومی واقعی تبدیل شدند

غلامی با اشاره به اینکه چقدر در حوزه روابط عمومی آموزش عالی ظرفیت ایجاد کردیم و چقدر از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم، افزود: روابط‌عمومی‌ها در ایران، دیر به روابط‌عمومی واقعی تبدیل شدند.

وی اضافه کرد: بیشتر واحد تبلیغات بودند و شکل‌گیری روابط‌عمومی بسیار سخت و دیر اتفاق افتاده است؛ اما امروز باید به دور از فضای سنتی گذشته، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، کارآمدی وتاثیرگذاری خود را اثبات کنند.

وی ادامه داد: سلایق مدیریتی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نباید در جایگاه روابط‌عمومی اثرگذار باشد. همچنان در حوزه روابط‌عمومی نیاز به تحول داریم بر اساس آنچه در دنیا اتفاق افتاده است و آنچه در کشور اتفاق افتاده است و مهم‌تر از آن، دانش و تجربه‌ای است که در این رابطه انباشته شده است.

محوریت تحول در روابط عمومی به برکت فضای مجازی شود

وزیر علوم در ادامه اظهار داشت: اگر قرار است تحولی در روابط عمومی‌ها ایجاد شود باید در مراکز علمی و دانشگاهی ما که علم و تخصص و دانش در آنجا است نشست‌های علمی این چنین را در سراسر کشور با محوریت تحول در روابط عمومی به برکت فضای مجازی برگزار کرد.

غلامی تاکید کرد:  وبسایت هر دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی یا فناوری، پنجره و تابلو معرفی آن مجموعه به بیرون است که باید محتوای آن توسط روابط عمومی و با حساسیت مورد پیگیری قرار بگیرد. غفلت از محتوای وبسایت به هر دلیلی، یک ابزار بزرگ و مهم را از دست دانشگاه خارج می‌کند.

وی گفت: آشنایی به زبان جامعه و مخاطب بسیار مهم است. باید آشنا باشیم که به چه زبانی با مخاطب بیرونی صحبت کنیم. باید هشیار باشیم که در اطراف خانواده آموزش عالی چه می‌گذرد و چگونه باید واکنش نشان دهیم. باید زبان مخاطبانمان را بلد باشیم و به همان زبان به آنها پاسخ دهیم.

وزیر علوم اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مستمر برای کارکنان روابط عمومی موجب رشد و شکوفایی استعدادهای آنان خواهد شد. نوآروی، خلاقیت و توجه به فناوری‌های روز و آینده‌پژوهی و پیش‌بینی تحولات آینده نکاتی است که روابط عمومی‌ها باید مورد توجه قرار دهند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید