کد خبر:29915
پ

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ورود و توسعه نوآوری در رسانه‌های مکتوب را در شرایط امروز دنیا ضروری دانست.

به گزارش روزانه نیوز سورنا ستاری در آیین گشایش مرکز نو آوری و خلاق رسانه همشهری افزود: رسانه های مکتوب این روزها به دلیل توسعه رسانه های دیجیتال اوضاع خوبی ندارند و لازم است نوآوری ها به این حوزه ورود کند.

وی ادامه داد: چنین مراکز نوآوری و خلاق به شکل گیری ایده های جدید در این حوزه کمک و پای نوآوران دیگر حوزه ها را هم به این عرصه باز می کند. این کار شکل گیری کسب و کارهای مرتبط با رسانه ها را تسهیل می کند و به نفع خود رسانه ها است.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق کشور بیان کرد: ایده ها هنوز در حوزه نوآوری های رسانه ای شکل نگرفته است اما این شروع، نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

مردم نحوه استفاده از انواع فناوری را بیاموزند

وی با اشاره به اینکه شهرها در آینده فضای مهم و راهبردی خواهند بود، گفت: همین شهرها هستند که شیوه و ماهیت آموزش ها را نیز تغییر داده اند. امروز به واسطه توسعه شهرها مردم مجبورند تا پایان عمر نحوه استفاده از انواع فناوری را بیاموزند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری رییس جمهوی، رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه رسانه‌های سنتی باید به دنبال نوآوری باشند، گفت: اگر این نوآوری ها نباشد رسانه ها توسعه نمی یابند و از بین‌می روند. باید با ایجاد چنین مراکزی راه ورود نوآوری ها و ایده هایی خلاق به حوزه رسانه را باز کنیم.

ستاری همچنین بیان کرد: شهرداری همیشه پشتیبان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری و ایده های شهری بوده و هست.

مسیر توسعه نوآوری ها را در کشور تسهیل کنیم

رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم، بر هم‌افزایی ظرفیت‌ها تاکید و گفت: اگر این همکاری ها میان نهادها شکل گیرد، قطعا به نیازها و چالش های کشور به شکلی بهتر و مطلوب تر پاسخ  داده می شود. دانشگاه تهران تلاش کرده در زمینه استفاده از نوآوری ها در کنار دیگر دستگاه های مرتبط بایستد.

محمود نیلی احمدآبادی افزود: همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و رسانه همشهری نماد یک هم افزایی موثر در این زمینه است که ارزش جدیدی در کشور ایجاد کرده است.

رییس دانشگاه تهران در ادامه بیان کرد: باید مسیر توسعه نوآوری ها را در کشور تسهیل کنیم و مفهوم خلاقیت را توسعه دهیم این کار مردم را با موضوعات فناورانه و نوآورانه همراه می کند.

مرکز نوآوری و خلاق همشهری  با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و موسسه همشهری روبه‌روی دانشگاه تهران با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع، ایجاد شد.

توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، ایجاد فضایی برای ورود ایده‌های نو و خلاقیت‌ها به موضوع تولید محتوا و حمایت از دارایی‌های ارزشمند فکری از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکزعنوان شده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرار است این مرکز نقش یک خانه خلاق  را در حوزه رسانه بازی و طی ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان در زیست‌بوم فناوری و نوآوری سرمایه‌گذاری کند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید