کد خبر:15721
پ

 رییس جمهوری گفت: طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران صنایع ما را متحول می‌کند.

 

به گزارش روزانه نیوز  رییس جمهوری با بیان اینکه طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران صنایع ما را متحول می‌کند، گفت: این پروژه پروژه ای بود که باور نکردنی بود و در دولت تدبیر و امید محقق شد. من باید به راستی این خط انتقال آب را خط انتقال امید بگذارم. چون فقط آب به فلات مرکزی نمی‌رسد، بلکه امید به فلات مرکزی می‌رسد. همه کشاورزان، صنعتگران و مردم به یک آب پایدار امیدوار می‌شوند و این طرح انتقال امید را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله اول شیرین سازی و قطعه اول خط انتقال آب به فلات مرکزی ایران در سی و یکمین برنامه پویش ملی«تدبیر و امید برای جهش تولید» افزود: خط انتقال آب از خلیج فارس خط انتقال امید است زیرا فقط اب به فلات مرکزی ایران نمی رسد بلکه امید منتقل می شود.

 

وی با بیان اینکه در هفته وحدت توانستیم طرح باور نکردنی را افتتاح شد، ادامه داد:  البته امسال پروژه‌های بسیار مهمی تا پایان سال و اگر خداوند توفیق داد در اوایل سال اینده مردم عزیزمان شاهد خواهند بود و این پروژه ها پروژه های بسیار بزرگ و تاریخی برای کشور ما هستند.

 

رییس جمهوری بااشاره به اینکه ما طرح‌های بسیار بزرگی را به اتمام رساندیم و طرح‌های بسیار بزرگی را پیش رو داریم، اضافه کرد: امسال طرح احیای دریاچه ارومیه را خواهیم داشت که آن هم یک طرح بی‌نظیر است و پروژه عظیم دیگر نفت را از گوره به جاسک خواهد برد که اوایل سال آینده افتتاح می‌شود .

 

روحانی با بیان اینکه به کوری چشم آنهایی که فکر می‌کردند با تحریم و فشار بر ملت ایران می‌توانند ملت ایران را متوقف کنند، یا طرح‌های توسعه ای ملت عظیم و بزرگ را متوقف کنند و علیرغم اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده و این همه فشار بر مردم ما آورده، ما توانستیم قدم‌های بسیار بزرگ را برداریم و  امروز سی و یکمین هفته است که امسال پای برنامه افتتاح می‌نشینیم، گفت: تا پایان سال طرح‌های عظیم و بزرگ را به ثمر می رسانیم و این طرح‌ها مال ملت ایران است؛ کارگران، مهندسین، مدیران و همه آنهایی است که تلاش کردند.

 

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه طراحی، اجرا و تامین مالی همه داخلی است، گفت:  طول این طرح بیش از۸۰۰ کیلومتر است که فاز اول آن ۳۰۵ کیلومتر است و الان افتتاح می شود. این پروژه در ادامه به مس سرچشمه می رسد و تا یزد و چادرملو ادامه می‌یابد.

 

وی اظهار داشت: تامین مالی طرح یا توسط شرکت‌های خصوصی بوده و یا صندوق توسعه کمک کرده و یا بانک‌ها تسهیلات گرفتند و این کار عظیم و بزرگی است که به ثمر نشسته و ان‌شاء الله بقیه فازهای آن هم با همین سرعت ادامه پیدا می‌کند و اگر مشکلی هم باشد باز هم دولت در خدمت مردم خواهد بود برای اینکه تا این طرح‌ها را بتوانیم به پایان رسد.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه این طرح بسیار عظیم و بزرگ صنایع ما را متحول می‌کند، گفت:ما در کشور  چاه‌های غیرمجاز زیادی داریم که باعث فرونشست زمین می‌شود.بنابراین این طرح علاوه بر اینکه به مردم امید می دهد محیط زیست ما را هم حفظ می‌کند.

 

وی اضافه کرد: صدها چاه که ‌آب را از زیر زمین برای این صنایع تامین می‌کرده، اب این چاه‌ها یا به مصرف دیگر می‌رسد یا آنهایی که ضرورت نداشته باشد، بسته می‌شود./ ایرنا

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید