کد خبر:29311
پ

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی است، گفت: رضایتمندی مردم و حضور حداکثری شان در صحنه انتخابات زمینه ساز تقویت و انسجام اجتماعی بیشتر کشور خواهد بود.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور با بیان اینکه انتخابات جلوه حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اش است؛ افزود: همه ما به عنوان مدیران سیاسی وظیفه داریم در چارچوب قانون زمینه را برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم در کشور فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بایستی با همدلی و هم افزایی ظرفیت ها بتوانیم انتخاباتی سالم و امن در ۲۸ خرداد ماه سالجاری برگزار کنیم.

عرف با بیان بر این امر که امید داریم نتیجه همه تلاش ها معطوف به تقویت وحدت و انسجام ملی باشد؛ گفت: تجلی این وحدت باید در بعد از انتخابات دیده شود و جامعه و نظام سیاسی با پشت سرگذاشتن انتخابات به مسیر متعالی خود ادامه دهد.

استانداران کشور رعایت قانونمداری و بی طرفی سرلوحه برنامه هایشان باشد

معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به معاونین سیاسی استانداری های سراسر کشور گفت: رعایت قانونمداری و بی طرفی سرلوحه همه حرکت و برنامه شان باشد و این طور نباشد که خدای ناکرده شائبه سیاسی کاری و عدم بی طرفی در رفتار سیاسی شان دیده شود.

عرف افزود: وزیر کشور به صورت جدی تاکید بر این مساله دارند که هر مدیر میانی که بی طرفی را در عرصه انتخاباتی رعایت نکند؛ از سمت خود در اسرع وقت معزول شود.

وی با اشاره به روند ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری در طی بازه زمانی پنج روزه گفت: هم شکل کار به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی و هم محتوا با ترتیب داده شدن محلی برای اظهار نظر شخصیت های سیاسی خوب و رضایت بخش بود

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به رضایت رئیس جمهوری محترم کشور از روند ثبت نام داوطلبین در ستاد انتخابات کشور گفت: باید همین روند رو به جلو با تاکید بر اجرای دو اصل قانونمداری و بی طرفی تا روز برگزاری انتخابات استمرار یابد.

در همه کلان شهرهای کشور صندوق الکترونیکی استفاده خواهد شد

موضوع آموزش صندوق الکترونیکی از دیگر محورهای مورد اشاره معاون سیاسی وزیر کشور بود و در این خصوص گفت: با توجه به اینکه تقریبا در همه کلان شهرهای کشور صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ ضرورت آموزش این صندوق در نحوه رای دهی تا شمارش اراء ضروری است و در این خصوص باید مراتب دقت و حساسیت به کار گرفته شود./ایرنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید