کد خبر:13682
پ

 مشاور بین الملل وزیر نیرو گفت: براساس مطالعه صورت گرفته ۵۰ هزار ترانس فرسوده در منطقه وجود دارد که فرصت خوبی برای شرکت های توانمند ایرانی است.

 

به گزارش  روزانه نیوز ،‌ “محمد علی فرحناکیان” روز پنجشنبه در مراسم افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور ایران که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود:حتی اگر شرکت های ایرانی بتوانند تعمیرات و بازسازی نیمی از آن را  به خود اختصاص دهند، بازار بسیار بزرگی را  از آن خود کرده اند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی ترانس معیوب و آسیب دیده در کشورهای عراق و سوریه قرار دارد که می تواند بازار فعالیت خوبی برای شرکت های ایرانی باشد.

 

سرپرست مرکز توسعه صادرات آب و برق وزارت نیرو خاطرنشان کرد: همچنین ونزوئلا نیز در این خصوص به ایران پیشنهاد همکاری داده است و درصدد یافتن راه های افزایش همکاری ها خواهیم بود.

 

فرحناکیان افزود: با توجه به بازار گسترده ای که در حوزه تعمیرات و بازسازی ترانسفورماتورها در منطقه وجود دارد، باید تلاش کرد سهمی از این بازار نصیب کشورمان شود.

 

رتبه ایران در تولید برق

 

وی در ادامه با اشاره به رتبه ایران در زمینه تولید برق گفت: ایران هم اکنون در این زمینه در رتبه ۱۶ تا ۱۸ جهان قرار دارد .

 

فرحناکیان همچنین درباره دستاوردهای ایران در بخش کاهش خاموشی ها و کاهش تلفات برق، خاطرنشان کرد : نزدیک به ۱۹ سال خاموشی سراسری نداشتیم که دستاورد بسیار بزرگی است و  بخش مهمی از آن مرهون تلاش های متخصصان در حوزه بهره برداری از ترانسفورماتورها بوده است.

 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در حال حاضر مسئولیت کمیسیون مشترک ایران را با ۱۰ کشور بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: این امر فرصت بی نظیری برای شرکت های فعال در حوزه صنعت آب و برق ایجاد می کند تا بتوانند بازار خود را گسترش دهند.

 

هفتمین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور ایران صبح امروز به صورت آنلاین در محل وزارت نیرو برگزار شد./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید