کد خبر:19055
پ

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر واقعیت‌ها و تلاش برای بهبود آینده بهتر شکل گرفته است گفت: پرداخت یارانه معیشتی و کمک معیشتی در سال ۱۴۰۰ استمرار دارد.

به گزارش روزانه نیوز علی ربیعی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با بیان اینکه بودجه‌ریزی یکی از فرآیندهای مهم دولت است، افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر واقعیت‌ها و با نگاهی به آینده نزدیک و تلاش برای بهبود آینده بهتر شکل گرفته است.

 

وی اضافه کرد: همواره بودجه به عنوان یک سند پرابهام از دولت به مجلس می رفت و همگان جایی برای نقد نداشتند و شفافیتی وجود نداشت اما این دولت سعی کرد افکار عمومی بتوانند بودجه را ببینند و نقد کنند.

 

سخنگوی دولت گفت: نماندن در واقعیت‌های تحریم و شکل دادن فضایی برای به عقب راندن تحریم و بهبود وضعیت آینده، در بودجه کاملا مشخص است. تلاش دولت این بوده است که منابع و درآمدها واقعی باشد؛ واقعی کردن درآمدها و پوشش دادن مصارف اجتناب ناپذیر و حذف هزینه های غیر ضرور مدنظر بوده است. هزینه هایی که اجتناب ناپذیر نبودند کم یا حذف شدند.

ربیعی تصریح کرد: حفظ ارزش پول ملی یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ است و واردات تجهیزات پزشکی و دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی حفظ شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ درآمد ناشی از فروش نفت در بودجه جاری هزینه نمی‌شود و سیاست‌های انبساطی را در بودجه داریم، گفت: در بودجه مقابله با فقر مطلق، حمایت از حوزه بهداشت و اینکه کرونا را در سال آینده خواهیم داشت نیز در نظر گرفته شده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید