کد خبر:31217
پ

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از توجه نکردن دولت به تذکرات نمایندگان در صحن علنی مجلس انتقاد کرد.

به گزارش روزانه نیوز محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی مجلس و در موافقت با طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان گفت: تذکرات نمایندگان مجلس پیرامون مباحثی همچون تحویل ندادن خودرو، ندادن حق کارگر و … است. پول و اعتبار و نیرو در اختیار دولت است و دولت هم کاری نمی‌کند و ما در مجلس زیر سوال رفته ایم. دولت به تذکرات ما حتی پاسخ نمی‌دهد. کار مجلس تذکر و سوال است و اگر دولت به تذکرات ما پاسخ دهد سوال و تحقیق و تفحص کمتر می‌شود.

صباغیان با بیان اینکه کار اصلی ما تذکر است ادامه داد: ولی این کار وسیله‌ای برای مطرح کردن خودمان نیست و در حال حاضر طرح اصلاح آئیین نامه داخلی مجلس مطرح شده و به صحن علنی مجلس آمده است و طرح خیلی خوب و مترقی است و از آن حمایت خواهیم کرد و پیشنهاد دادیم که هیئت رئیسه مجلس تذکرات مهم و فوری به همراه پاسخ را در سایت مجلس منتشر کند.

مجلس تذکرات کتبی و شفاهی را برای عموم منتشر کند

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس گفت: از مجلس تقاضا می‌کنیم تذکرات کتبی و شفاهی را برای عموم منتشر کند، اما متاسفانه مطرح می‌شود که مسائلی که ما به آن می‌پردازیم محرمانه است در صورتی که ما مسئله محرمانه‌ای نداریم و هر چه هست همین مشکلات مردم است که همه از آن خبر دارند.

صباغیان ادامه داد: مجلس باید مکلف شود این تذکرات را در سامانه منتشر کند./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید