کد خبر:51113
پ

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان گفت: بر اساس اعلام نتایج بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال گذشته یک هزار و 647 فقره پرونده تخلف در کشور تشکیل شد که استان همدان در این زمینه رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش روزانه نیوز، مرتضی بیدآبادی در تشریح این خبر افزود: این تخلفات در زمینه احتکار، اختفا و امتناع از عرضه و عدم اعلام موجودی کالا است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته 19 هزار و 315 فقره بازرسی انجام شد که با رشد 10 درصدی مواجه بود و با برنامه ریزی صورت گرفته سعی کردیم بیشتر اقلام موجود موجود در بازار و رسته های صنفی مورد بازرسی قرار گیرد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان افزود: تعداد پرونده های تشکیل شده درخصوص قاچاق کالا در سال گذشته رشد 70 درصدی داشت به طوری که در این خصوص 227 فقره تخلف کشف و منجر به تشکیل پرونده شد.

وی تصریح کرد: سال قبل سه هزار و 18 مورد شکایت در سامانه 124 واصل شد که یک هزار و 993 مورد از طریق تماس تلفنی و یک هزار و 25 شکایت از طریق درگاه اینترنتی 124.ir  ثبت گردید که این میزان با رشد 3 برابری که داشت حاکی از تمایل مردم به استفاده از خدمات ثبت تخلف به صورت آنی و پیگیری سامانه ای است.

بیدآبادی اظهار داشت: به استناد گزارش مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در نه ماهه سال 1402 صمت استان همدان با ارسال بیش از 55 درصد گزارشات تخلف صنفی در بین 8 دستگاه ناظر بر بازار بیشترین عملکرد را در حوزه نظارت بر بازار استان دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید