کد خبر:31711
پ

معاون اول رییس جمهور دستور داد تا ضمن تشکیل جلسات فوری در هفته آتی به منظور بررسی راهکارهای کوتاه مدت و سریع جلوگیری از افزایش قیمت شیر و لبنیات مصرف عام مردم، عوامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت شیر در روزهای گذشته پیگیری و بررسی شود.

به گزارش روزانه نیوز محمد مخبر در این جلسه که به دستور سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و به منظور بررسی اقدامات لازم و فوری برای کنترل بازار شیر و لبنیات برگزار شد، با اشاره به نگرانی های موجود در جامعه نسبت به افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی، تاکید کرد: دولت سیزدهم به دنبال تامین منافع تولید کنندگان و در عین حال رفع نیازهای مصرفی عام و مورد نیاز مردم در بخش شیر و لبنیات است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه اگر امور به دست متولیان اصلی از جمله اتحادیه ها و تولیدکنندگان باشد، بخشی بزرگی از مشکلات کشور حل می شود، افزود: باید هر صنفی در قیمت گذاری و نظارت بر تولید کالاهای مورد نیاز مردم بویژه شیر و لبنیات که سهم عمده ای در تامین سلامت مردم دارد، دارای اختیارات کافی باشد.

مخبر در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کشور و همچنین رییس کل بانک مرکزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، به نگرانی ها و دغدغه های دامداران و تولیدکنندگان شیر در زمینه تامین خوراک و نهاده های دامی اشاره و تصریح کرد: ارایه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی از جمله سیاست های دولت برای تنظیم بازار شیر و لبنیات است تا شیر ارزان با بیشترین سوددهی به تولیدکنندگان به دست مصرف کننده ایرانی برسد.

در ادامه این جلسه وزاری جهاد کشاورزی و صمت گزارشی از عوامل اصلی گرانی لبنیات در کشور و همچنین اقدامات و تمهیدات لازم در روزهای گذشته به منظور ثبات و کنترل قیمت بازار شیر و لبنیات ارایه کردند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید