کد خبر:34832
پ

به گزارش روزانه نیوز،علیرضا قاسمی فرزاد در شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملّی هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: تولید محتوای رسانه‌ای در تبیین ابعاد زندگی و سیره همه شهدای وطن، وقایع تاریخی استان در عرصه‌های مختلف و نمود دادن به اقدامات در ارتقای عملکرد کنگره راه گشا است.

او گفت:شهدای والامقام قهرمانان جاودانه و اسطوره‌های فراموش نشدنی تاریخ ایران اسلامی هستند و عزت و اقتدار نظام و امنیت و آرامش کشور مرهون و مدیون رشادت‌های خالصانه شهیدان است.

استاندار همدان گفت: شهدا، اسطوره‌ها و قهرمانان ملّی کشور هستند بنابراین باید مقام و شأن آن‌ها در جامعه  حفظ شود.

قاسمی فرزاد عمق‌بخشی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را با مردمی‌سازی کنگره امکان پذیر دانست و گفت: بایداز ظرفیت و توانمندی جوانان و نوجوانان برای برگزاری کنگره شهدا استفاده شود.

او برگزاری هرچه باشکوه‌تر دومین کنگره هشت هزار شهید استان را یک وظیفه شرعی، ملّی و سازمانی بیان کرد و خواستار استفاده از تجارب کنگره پیشین در راستای غنی سازی کنگره ملّی هشت هزار شهید استان شد.

استاندار همدان گفت:باید عمق بخشی به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  توجه شود و  استفاده از ظرفیت اقشار مختلف و مردمی سازی کنگره می‌تواند راه گشا باشد.

قاسمی فرزاد گفت: بکارگیری از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی، رسانه‌ها و صدا و سیما را در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان موثر دانست و  برگزاری کنگره شهدای استان همدان در سال ۱۴۰۲، فرصتی برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس توسط رزمندگان، جانبازان و شهدای گرانقدر استان به نسل آینده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان هم گفت: تاکنون ۲۰۰ برنامه از کمیته‌های ۲۱ گانه ارائه داده شده است و رونمایی از کتابت قرآن کریم به نام هر شهید، تکریم و سرکشی به خانواده‌های شهدا توسط مدیران و مسئولان ستاد کنگره، کاشت هشت هزار اصله نهال گرامیداشت شهدای استان از برنامه‌های پیش بینی شده در این کمیته‌ها است.

سردارمظاهر مجیدی گفت:آزادی ۲۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به نام کنگره ملی شهدای استان، برنامه ریزی ویزیت رایگان هشت هزار نیازمند در مناطق محروم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، اجرای ۸۰۰ برنامه آبروی محله، تدوین، تالیف و نشر ۸۰ کتاب فاخر، برپایی هشت هزار ختم قرآن کریم و زیارت عاشورا به نیابت شهدای استان از برنامه‌های شاخص اجرایی در این کنگره است.

او گفت: برگزاری ۱۰ کنگره شهرستانی و ۱۰ کنگره قشری  قبل از برگزاری کنگره اصلی، ارائه بیش از ۴۰۰ برنامه توسط کمیته‌های ۲۱ گانه کنگره، احداث ۱۱ یادمان دفاع مقدس در سطح استان، ارائه هشت هزار عنوان خدمت در قالب مسکن محرومان، تهیه جهیزیه و طرحهای آبرسانی در راستای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این کنگره پیش بینی شده است.

کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید