کد خبر:28550
پ

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با بیان اینکه ایران به توافق هسته ای متعهد و آماده گفت وگو است گفت: ایران آماده همکاری و دوستی با کشورهای منطقه می باشد.

به گزارش روزانه نیوز از سفارت ایران در عمان، علی نجفی خوشرودی،  روابط عمان و ایران را تاریخی توصیف کرد و افزود: روابط نزدیک و اراده مداوم رهبران دو کشور دوست برای تقویت این روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف متمایز شده است.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با استقبال و قدردانی از نقش انسان‌دوستانه سلطنت عمان در حل اختلافات در منطقه، ادامه داد: ایران دست همکاری و دوستی به سوی کشورهای همسایه دراز می‌کند و از این منظر ما درهای گفت وگو با همه را گشوده‌ایم.

نجفی خوشرودی با اشاره به چشم انداز ۲۰۴۰ عمان ضمن ابراز امیدواری برای دستیابی به اهداف چشم انداز تصریح کرد: این یک چشم انداز بلند مدت و آینده‌داری است که با هدف ایجاد رونق عمان در زمینه‌های مختلف از طریق ایجاد تنوع در منابع درآمد و فعالیت‌های اقتصادی تنظیم شده است.

وی یادآور شد: حجم مبادلات تجاری بین عمان و ایران در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار است و ما با تلاش‌های مشترک به دنبال تقویت روابط تجاری و افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور هستیم. ایده‌ها و ابتکارات مختلفی وجود دارد که در حال مطالعه آنها و چارچوب‌های اجرایی آن هستیم.

ایران دست دوستی به سوی کشورهای همسایه و منطقه دراز می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان افزود: ایران دست همکاری و دوستی به سوی کشورهای همسایه و کشورهای منطقه دراز می‌کند و از این منظر ما درهای گفت وگو با همه را گشوده‌ایم و ابتکارات متعددی چون ابتکار صلح هرمز در این چارچوب است.  ابتکاری که هدف آن پایان دادن به اختلافات بین کشورهای منطقه است تا شاهد هماهنگی، صلح و دوستی و احترام متقابل باشیم.

نجفی خوشرودی ادامه داد: مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ همچنان ادامه دارد و عمان در زمینه نقش برجسته ای داشته است و ما همیشه از نقش انسان‌دوستانه سلطنت عمان در حل اختلافات در منطقه استقبال و قدردانی می‌کنیم.

توافق‌نامه گازی بین عمان و ایران

نجفی در مورد پیش‌نویس توافق‌نامه گازی بین عمان و ایران گفت: این پروژه در صورت حل برخی مشکلات فنی آن، به عنوان یک پروژه مهم در جهت تقویت روابط بین عمان و ایران به شمار می‌رود. در این زمینه جلساتی بین دو کشور برگزار شده است./ایرنا

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید