کد خبر:29664
پ

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از ایجاد سامانه شفافیت خبر داد و گفت: همه قراردادها، عملکرد شرکت‌ها و مدیران دولتی را در سامانه ای‌ پشت ویترین قرار خواهد داد و اصلاح در نظام بانکی یکی از ضرورت های کشور است

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با موضوع «دغدغه‌های مردم» افزود: اگر شفافیت اجرا شود، یقین داشته باشید که زمین خواری، قاچاق کالا و مساله فرارهای مالیاتی و بسیاری از این فسادها کنترل می‌شود.

وی با اشاره به تحول ساختاری در نظام بانکی است ادامه داد: متاسفانه امروز بانک‌ها یکی از موانع تولید هستند و این موضوع باید با قدرت حل شود و  معوقات بانکی می‌تواند صورت نگیرد و  بخش مهمی از معوقات بانکی را  دنبال کردیم ولی اصلاح در نظام بانکی یکی از ضرورت‌های کشور است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ اصلاح نظام مالیاتی باید اصلاح شود و بروکراسی زاید و فسادزا در سازمان مالیاتی با ایجاد سامانه هوشمند حل شود.

رئیسی گفت: تمام تلاشمان را  کردیم تا به مردم گزارش بدهیم تا مردم بدانند منبع درآمد و هزینه این حساب کجاست؟  ما  به مردم گزارش دادیم و این مساله باعث شد تا بگو مگوها  تمام شود.

وی با تاکید بر واقعی شدن مالیات افزود: واحدهای تولیدی باید کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد داشته باشند البته این میزان کاهش باید با شیب ملایم انجام شود.

رئیسی اظهارداشت: فساد اداری قابل قبول نیست؛ بسیاری از ادارات ما در تراز نظام اسلامی نیستند و باید بسترهای فساد حل و فسادزدایی شود.

 نظام اداری باید اصلاح  شود

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من به همه کارکنان دولت در همه بخش‌ها احترام می گذارم اما  نظام اداری باید اصلاح  شود.

وی ادامه داد: ضابطه‌های دست و پا گیر باید حذف شود همچنین بسیاری از نظارت‌های پیشینی باید به نظارت‌های پسینی تبدیل شود.بسیاری از مجوزها کار تولید را با مشکل مواجه می کند؛ مجوز لازم است اما در یک حدی باید باشد.

رئیسی توضیح داد: اصلاح دولت، مبارزه با فساد، ناکارآمدی و تبعیض، حمایت از خانواده‌ها  و اقشار محروم، جهش تولید و تقویت کسب و کارسه بخش اصلی است که به آنها پرداخته خواهد شد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: یکی از مشکلات مردم، مساله فساد است. ما در دستگاه قضایی با مفسدان برخورد کردیم اما  برخورد با فساد و بسترهای فسادزا در دولت باید باشد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید