کد خبر:28559
پ

 رئیس قوه قضاییه در بازدید از «صنایع غذایی کیوان» شهر همدان، برای راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی یک ماه مهلت تعیین کرد و گفت: اگر مالک به اجرای قانون تن ندهد باید از طریق قانونی خلع ید شود.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» روز یک‌شنبه در جریان سفر به استان همدان در بازدید از صنایع غذایی کیوان، افزود:صنایع غذایی کیوان باید از حالت تعطیلی خارج شود و تجهیزات و دستگاه های این واحد تولیدی نیز به خوبی حفظ و نگهداری شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مالک به هیچ عنوان حق تعطیلی کارخانه‌اش را ندارد تاکید کرد: یکی از شروط واگذاری‌ در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ایجاد رونق تولید، افزایش اشتغال و بهبود کیفیت محصولات است و مالک این کارخانه باید در دادگستری حاضر شده و پاسخگوی بیکاری کارگران و توقف تولید باشد.

رئیسی اضافه کرد: توقف تولید در کارخانه‌های کشور برای هیچ فردی قابل قبول و خوشایند نیست و این کارخانه در صورت مدیریت صحیح می‌توانست به جای ۵۰ کارگر ۵۰۰ نفر را مشغول به کار کند.

وی افزود: کاهش تدریجی تعداد کارگران و فرسوده شدن تجهیزات این واحد تولیدی ممکن است منجر به تعطیلی کامل آن شود و از این رو احیای آن به هر شیوه ای باید در اولویت قرار گیرد.

خطوط تولید صنایع غذایی کیوان ظرف مدت یک ماه راه اندازی شود

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حداکثر ظرف مدت یک ماه، خطوط تولید صنایع غذایی کیوان باید راه اندازی شود و استاندار و رئیس کل دادگستری همدان در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این استان ظرف ۱۰ روز آینده، از مسئولین مربوطه دعوت کرده و سخنان و مشکلات آنها را بشنوند و در صورت لزوم در تهران پیگیری می کنیم.

صنایع غذایی کیوان که روند تولید در آن متوقف شده یکی از کارخانجات برند کشور در حوزه تولید محصولات غذایی است که در جریان خصوصی سازی به دلیل مشکلات مالی به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه عصر امروز(یک‌شنبه) و در بیست و ششمین سفر استانی خود برای انجام سفری یک روزه وارد فرودگاه همدان شد.

رئیس قوه قضائیه در آغاز سفر خود به همدان و در فرودگاه این شهر، مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونین، رئیس کل دادگستری، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید