کد خبر:29109
پ

یک کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه رسانه ها با شجاعت و قاطعانه برخورد کنند و از فعالیت‌های جناحی پرهیز کنند، گفت: رسانه ها در واقع مدعی العموم هستند و نقش دفاع حقوق مردم و مطالبه گری از مسولین را بر عهده دارند و عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر اطلاعات و فناوری است و رسانه‌ها در انتخابات و تصمیم های افراد جامعه تأثیر به سزایی دارند.

محمد اسماعیلی دهقی در گفتگو اختصاصی با روزانه نیوز با اشاره به نقش رسانه ها درانتخابات افزود: وظیفه رسانه قبل از رویدادی نظیر انتخابات، تلاش برای فراهم کردن بستر حضوری پرشور و درعین حال همراه با شعور و آگاهی مردم است.

وی اضافه کرد: امروزه رسانه ها بخش جدايي ناپذير زندگي مردم شده اند و به عنوان يکي از دستگاه هاي فراگير و گسترده در دسترس همگان قرار دارند، گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات نشان از توجه آنها به گام دوم انقلاب است که  دراین راستا رسانه ها با آگاهی بخشی دقیق و شفاف به جامعه می توانند بسترهای امیدآفرینی هرچه بیشتر را فراهم کنند.

تأثیر رسانه ها برافزایش تحلیل و تشویق مردم به انتخاب فرد اصلح قابل اهمیت است

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه جامعه ازرسانه ها انتظار دارند که به آنها آگاهی و شناخت ببخشند تا بتواند فرد اصلح را انتخاب کنند، ادامه داد: انتخابات یکی از مظهرهای مردم سالاری دینی، پشتیبان امنیت ملی و نماد مقبولیت حکومت است و نقش و تأثیر مطبوعات و رسانه برافزایش سطح آگاهی و تحلیل مردم و تشویق مردم به انتخاب اصلح در انتخاب بیشتراز پیش احساس می‌شود.

رسانه ها مصلحت آینده کشور را در نظر بگیرند

اسماعیلی دهقی با بیان اینکه رسانه‌ها از فعالیت‌های جناحی پرهیزکنند وسنگ جناح خاصی را به سینه نزنند، اضافه کرد: رسانه ها سنگ قانون شناسان و متخصصان را به سینه بزنند و مصلحت آینده کشور را در نظر بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات و حضور حداکثری مردم باعث مشروعیت بخشی به نظام می‌شود و رسانه‌ها باید به عنوان پل ارتباطی نقش کلیدی داشته باشند و مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنند.

رسانه ها از حق و حقوق مردم جامعه با شهامت دفاع کنند

این کارشناس مسایل سیاسی اظهار داشت: رسانه ها باید در دفاع از حق و حقوق مردم جامعه شجاعت داشته باشند و کاملا قاطعانه برخورد کنند.

وی در پاسخ سوال خبرنگار روزانه نیوز که پرسید تاثير رسانه ها بر رفتار انتخاباتي، در چه سطح و به چه ميزان است؟ و رسانه ها با چه شيوه هايي مي توانند بر افکار عمومي تاثيرگذار باشند؟ افزود: رسانه‌های جمعی به عنوان بخشی از ساختار سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی هر جامعه و مهم‌ترین پل ارتباطی برای تاثیرگذاری افکار عمومی بر انتخابات هستند.

با شعار و کلی گویی مشکلات تولید در کشور حل نمی‌شود

کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: با شعار و کلی گویی مشکلات تولید در کشور حل نمی‌شود رسانه های انقلابی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش مضاعفی را از خود نشان دهند و مشکلات موجود در عرصه تولید را با شجاعت تمام مطرح کنند و مطالبه گری هوشمندانه کنند.

اسماعیلی دهقی با اشاره براین نکته مهم هوشیاری خودمان در برابر مسائل رسانه به خصوص سواد رسانه است افزود: انسجام در بین رسانه های غربی بسیار بالاست آنها می‌دانند که چه زمانی و با چه نیرویی بر موضوعی وارد شوند تا به هدف شوم خود دست یابند که به حمدالله تا به حال این اتفاق رخ نداده و نخواهد داد.

نقش رسانه های امروزه باعث هدایت و آگاهی بخشی می‌شود

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته هر سالی که انتخاباتی در پیش بوده است، رسانه‌ها در صف اول اطلاع‌رسانی به مردم قرار داشته‌اند و هر چه به ایام انتخابات نزدیک‌تر شویم، فعالیت و تکاپوی رسانه‌ها نیز بیشتر شده است، اضافه کرد: رسانه‌های جمعی امروزه نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در سطح جامعه دارند و باعث هدایت، جهت‌دهی و آگاهی بخشی می‌شوند.

ریس جمهور کلیدی ترین مقام اجرای کشور است

وی با اشاره به اینکه در نظام سیاسی ایران، رئیس جمهور به طور مستقیم با رأی مردم انتخاب می شود، اظهار داشت: رسانه ها وطیفه دارند که به مردم نکاتی را یاد آوری کنند که قرار است چه کسی را برای چه کاری انتخاب کنند و این یعنی شرح وظایفی سنگینی که ریس جمهور برعهده دارد بسیار پر خطیرست  و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سخنرانی های اخیرخود اشاره کرده اند ریس جمهور کلیدی ترین مقام اجرای کشور است.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: اینکه ریس جمهورقرار است چه کارهایی را انجام بدهند مستلزم ساعت ها برنامه سازی در قالب های مختلف است و ریس جمهور باید از میزان سواد و آگاهی بالایی برخوردار باشد.

رسانه های داخلی و انقلابی نقش محوری و سنگینی را بر عهده دارند

اسماعیلی دهقی افزود: ایجاد یاس و نا امیدی درجامعه یک کار کاملا حرفه ای و حساب شده است که در دستور کار دشمن قرار گرفته و هر روز صدمه های تخصصی بیشتری را با محوریت ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام را منتشر می کنند.

وی ادامه داد: در این میان رسانه های داخلی و انقلابی رسالت سنگینی را بر عهده دارند زیرا در خط مقدم جنگ رسانه ای قرار دارند و می طلبد که رسانه ها از تمام ظرفیت و تخصص های خود درجهت جلب اعتماد بیشتر مردم به حاکمیت و نظام انجام دهند.

کارشناس مسایل سیاسی افزود: رسانه ها باید طرف حق را بگیرند و بی طرفی در دنیای معاصر معنایی ندارد زیرا بی طرفی یعنی بی توجهی نسبت به حق وحقوق مردم که را رسانه ها باید جدی آتها را از مسولین مطالبه کنند.

خبرنگار: مریم متین خواه

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید