کد خبر:30219
پ

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:۲۸۰ هکتار به پارک علم و فناوری پردیس اضافه می‌شود و با توجه به آنکه این پارک بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری کشور است، نقش بسیار موثری در توسعه و پیشرفت سطح دانش کشور خواهد داشت.

به گزارش روزانه نیوز سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امضای قرارداد در حوزه پارک فناوری علم و فناوری در پردیس گفت: در آینده نزدیک در شهر پردیس تغییرات اساسی به واسطه اینکه این کار ایجاد خواهد شد، رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین در پارک علم و فناوری هیچ صنایع آلاینده و آلودگی وجود نخواهد داشت و ما شاهد استفاده از یک دودکش هم در این پارک و به زودی در این شهر نخواهیم بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: با ایجاد این فرصت و ظرفیت در شهر پردیس یک تحول بزرگ و اساسی را شاهد خواهیم بود که نمونه‌های مشابه آن در چین در چهل سال پیش در بندر قدیمی این کشور ایجاد شده بود.

ستاری اظهار کرد: با توسعه زیرساخت‌ها در شهر پردیس اتفاقات بسیار خوبی در این پارک رقم زده خواهد شد و امیدواریم یک الگوی موفقی در این پارک ایجاد کنیم.

توجه به جوانان باعث توسعه دانش بنیان در کشور می‌شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: اهمیت دادن وزارت راه و شهرسازی به جوانان و نخبگان علمی نقش بسیار موثری را در این حوزه ایجاد خواهد کرد و همین امر باعث توسعه دانش بنیان در کشور می‌شود.

ستاری توضیح داد: میزان قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه پارک‌های علم و فناوری بین ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بود و بیش از ۲۵۰۰ نفر از بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانشگاه در ۴ سال گذشته به کشور باز گردانیم و در این شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار کرده‌ایم.

وی گفت: در شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های اشتغال بسیار خوبی وجود دارد و امیدواریم از این فرصت‌ها نخبگان بتوانند حداکثر استفاده را ببرند.

براساس این گزارش با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان مراسم مبادله ۳ قرارداد و یادداشت تفاهم میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تفاهم نامه واگذاری ۴۰۰ هکتار اراضی الحاقی به پارک علم و فناوری پردیس، مشارکت در احداث شهرک دانش بنیان (شهرک فردوس پردیس) و احداث پارک علم و فناوری در شهر جدید پرند امضا و مبادله شد.

۲۵۰۰ نخبه علمی کشور را که در ۲۰۰ دانشگاه خارجی مشغول به تحصیل بودند

۲۵۰۰ نخبه علمی کشور را که در ۲۰۰ دانشگاه خارجی مشغول به تحصیل بودند، به کشور بازگرداندیم و در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شدند.

گفتنی است، در این مراسم، حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید، فرزانه صادق مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و جمعی از اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر‌های جدید و شرکت‌های عمران شهر‌های جدید پردیس و پرند نیز حضور داشتند./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید