کد خبر:50996
پ

فرمانده انتظامی استان همدان در مراسم افتتاح باشگاه دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس استان گفت: خبرنگاران دانش‌آموزان در ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس نقش تاثیر گذار و بی بدیلی دارند.


به گزارش روزانه نیوز، سردار سلمان امیری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه باشگاه دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس همدان در ستاد فرماندهی انتظامی استان اظهارکرد: شما دانش‌آموزان خبرنگار پلیس نقش بسزایی در برقراری امنیت دارید و ارتباط ما با مردم را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و مسئولان را به عنوان همکاران در حوزه تامین امنیت برقرار می‌کنید.


وی با بیان اینکه امنیت بدون مشارکت مردم و همکاری سازمان‌ها امکان‌پذیر نیست گفت: یکی از مسائل مهمی که در حوزه‌های امنیتی و پلیسی مورد تعقیب قرار می‌گیرد، مشارکت اجتماعی است که مردم و مسئولان دو بال این حوزه در برقراری امنیت محسوب می‌شوند.


فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید به اینکه پلیس با همکاری مردم و مسئولان روز به روز رشد خواهد کرد افزود: دانش‌آموزان خبرنگار پلیس به عنوان همیار پلیس عشق به کار پلیسی دارند و هم در خانواده می‌توانند زبان گویای ما باشند و هم زبان پلیس در اجتماع محسوب می‌شوند.


وی آشنایی با وظایف پلیس را توسط دانش‌آموزان خبرنگار پلیس مهم عنوان کرد و ادامه داد: ما شرح وظیفه داریم و ورود در هر حوزه‌ای مربوط به ما نیست.


سردار امیری با تاکید بر اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند و نظام جمهوری اسلامی بر پایه رضایت مردم پایه‌ریزی شده است افزود: در این راستا مخلان امنیت نیز باید با اعمال قانون پلیس مواجه شوند و اقدامات بازدارنده باشد.


وی خطاب به دانش‌آموزان خبرنگار پلیس گفت: در شما جمع حاضر، معصومیتی در بیان مطالب است که مردم از شما خوب می‌پذیرند ضمن اینکه می‌بینم خلاقیت نیز در کار برخی از این جمع وجود دارد و باعث اثرگذاری لازم خواهد شد.


فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی پنجه در پنجه دشمن انداخته است افزود: اخبار این جمع باید خنثی‌کننده اهداف دشمنان ما باشد که در آن طرف مرزها نشسته‌اند و با همراهی عوامل داخل برای اغتشاشات، اقتصاد و …‌ ما برنامه‌ریزی می‌کنند.


وی با بیان اینکه اخبار نباید در بیان موضوعات و واقعیات اغراق‌آمیز باشد چرا که در این صورت مردم آن را نمی‌پذیرند افزود: اخبار باید هدفمند و ریشه‌یابی شده باشد.


امیری با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه فراهم کردن شرایط لازم نسبت به تامین امنیت در جامعه از سوی مردم گفت: باید بدانید خطوط قرمز پلیس چیست و طبق آن رفتار کنید.


وی با خطاب به خبرنگاران دانش‌آموز پلیس گفت: اعضای این باشگاه باید زبان گویای پلیس در مطالبه‌گری از مردم، مسئولان و زبان بیان عملکرد پلیس باشند.


فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: شما نقش و مشارکت مردم را در ایجاد امنیت بیشتر می‌کنید و این برای ما مهم است و قدردانیم.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اقدامات فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش توسط پلیس خصوصا در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌شود که ما قدردان هستیم.


مجتبی قمری با اشاره اینکه امروز شاهد هستیم پلیس به کمک آموزش و پرورش آمده تا در راستای سند تحول بنیادین قدم‌های محکمی برداریم گفت: پلیس با تربیت خبرنگاران دانش‌آموز، آنها را کنشگر، مطالبه‌گر و … تربیت می‌کند.


وی با بیان اینکه در کنار کار خبرنگاری کار جمعی توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود گفت: دانش‌آموزان خبرنگار پلیس می‌توانند امید را به جامعه تزریق کنند، در عین حال که مطالبه‌گری جزو روحیه این جمع حاضر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید