کد خبر:26006
پ

وزیر نیرو گفت: تاکنون و در قالب پویش هر هفته #الف ب-ایران ۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا دارای شبکه آب سالم و پایدار شده اند.

به گزارش روزانه نیوز ” رضا اردکانیان” در مراسم افتتاح آبرسانی به ۴۰۰ روستا در هفت استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس از محل وزارت نیرو افزود: جمعیت برخوردار از نعمت آب سالم و پایدار در این قالب به هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بالغ شد.

وی توضیح داد: قبل از سال ۹۳ طرح های آبرسانی جریان داشت، اما به دلیل محدودیت های موجود امکان آبرسانی پایدار به صورت فعلی میسر نبود.

وزیر نیرو گفت: واقعیت اینکه در دولت تدبیر و امید و با مجوزهایی که برای برداشت از صندوق توسعه ملی دریافت شد، طرح های آبرسانی پایدار در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اجرای آبرسانی به ۴۰۰ روستا ۲۲۴ هزار نفر از هموطنان در هفت استان کشور به آب پایدار و سالم دست یافتند.

اردکانیان یادآورشد: پیش از انقلاب اسلامی فقط نام برخی روستاها که شناسایی می شد به میان می آمد و هیچ امکانات زیرساختی نداشتند.

وزیر نیرو افزود: امروز در پرتو جمهوری اسلامی به روستاها توجه شده است و در سال های اخیر با کسب اجازه رهبری مبنی بر برداشت از صندوق توسعه ملی آبرسانی به روستاها به جد دنبال می شود.

اردکانیان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید این امکان فراهم شد تا به سیزده هزار و ۱۶۳ روستا آبرسانی پایدار انجام شود و ۸.۳ میلیون نفر از روستاییان از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.
وزیر نیرو گفت: اکنون بسیاری از روستاها همانند شهرها به آب سالم و پایدار دسترسی دارند.

وی افزود : از طرح هایی که امروز بهره برداری شد آبرسانی به ۷ روستا با کمک خیرین انجام شده است.

اردکانیان ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها وعده داده شده برای آبرسانی به هزار و ۶۵۰ روستا در امسال محقق شد.

وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: تاکنون از ۲۵۰ پروژه وعده داده شده پویش #هرهفته الفبایران ۲۴۸ پروژه ساخت و سازی  و ۵۳ پروژه ساز وکاری به بهره برداری رسیده که تحول مهمی در امسال است.

وی گفت: این امر با وجود همه مشکلات بین المللی محقق شده که نشان از تداوم روند سازندکی در کشور است.

اردکانیان افزود: قبل از دولت تدبیر و امید جمعیت ۹۰۰ هزار نفری در روستاها به آب سالم و پایدار دسترسی داشتند که در دولت تدبیر و امید به هشت ملیلون و ۳۰۰ هزار نفر رسید و تا پایان این دولت یک میلیون دیگر افزوده خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۳ از حدود ۳۴ هزار روستا با جمعیت ۲۰ میلیون نفر آبرسانی با شبکه پایدار تنها برای ۹۰۰ هزار نفر ممکن شده بود و بقیه روستاها از روش های دیگری ابرسانی می‌شدند.

وزیر نیرو گفت: اما در دولت تدبیر و امید و با اعتباراتی که اختصاص یافت خطوط انتقال و احداث مخازن انجام و جمعیت زیادی از روستاها اکنون به آب سالم و پایدار دسترسی دارند.

وی بابیان اینکه تاکنون و در هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته الفبایران ۳۰۱ پروژه به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: هفته اینده با بهره برداری از چند طرح مهم مراسم اختتامیه این پویش برگزار خواهد شد.

اردکانیان ادامه داد: چندین طرح بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در ۴ استان تهران، قزوین گیلان و مازندران افتتاح خواهد شد.

وی یکی از این طرح‌ها را بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران برشمرد که در مناطق ۱۱ گانه شهرداری تهران در فاز اول حدود ۲ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

اردکانیان گفت: با تکمیل این طرح سه میلیون نفر از ساکنان تهران تحت پوشش تصفیه خانه فاصلاب قرار خواهند گرفت./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید