کد خبر:29968
پ

مشاور ارشد کره شمالی در اظهاراتی ضمن انتقاد از مواضع آمریکا، از سرگیری مذاکرات میان دو طرف را رد کرد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم یو جونگ، خواهر  و مشاور ارشد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری رسمی کی‌سی‌ان‌ای این کشور اعلام کرد آبه نظر می‌رسد آمریکا سیگنال‌های پیونگ‌یانگ را به شیوه‌ای تعبیر می‌کند که موجب ناامیدی است.

او گفت به نظر می‌رسد آمریکا به گونه‌ای اوضاع را تفسیر می‌کند که به دنبال راحتی و آسایش برای خودش است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه اعلام کرد در نخستین اظهارات کیم جونگ اون درباره به قدرت رسیدن جو بایدن در واشنگتن نشانه جالبی دیده می‌شود.  او افزود این انتظار که آن‌ها برای تغذیه جریان مخالف انتخاب کرده‌اند می‌توانند آن‌ها را در گرفتار بیشتری غرق کند.

خواهر رهبر کره شمالی این اظهارات را در حالی بیان کرد که سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، به سئول سفر کرده است و قرار است با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، و لی این یونگ، وزیر اتحاد دو کره، دیدار کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سئول و واشنگتن درباره احتمال پایان دادن به فعالیت کار گروه کره شمالی و تقویت هماهنگی در سطوح دیگر توافق کردند.

رویترز نوشت: این کارگروه در سال ۲۰۱۸ و در پی گشایش دیپلماتیک فزاینده با پیونگ‌یانگ تشکیل شد و هدف آن کمک به آمریکا و کره جنوبی برای هماهنگی مسائل مرتبط با کره شمالی بود، اما گاهی از دیدگاه سئول به عنوان مانعی در روابط دو کره در نظر گرفته می‌شد./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید