کد خبر:19067
پ

سخنگوی وزارت کشور گفت: آیین‌نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران برای طرح و تصویب در هیات وزیران، به معاون اول رییس جمهوری تقدیم شد.

 

به گزارش روزانه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی اظهارکرد: آیین‌نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران به منظور نظارت دقیق بر فعالیت همه دستگاه‌ها در حوزه مدیریت بحران و حصول اطمینان از تحقق اهداف قانون، همچنین سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور، برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، برنامه ملی آمادگی و پاسخ، برنامه ملی بازسازی و بازتوانی، و کیفیت نحوه اجرای احکام مربوطه، تهیه و تدوین شده است.

 

وی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه، سازمان مدیریت بحران کشور از طریق دبیرخانه شورای عالی مدیریت بحران، گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به طور سالانه به رییس جمهوری ارائه می‌کند.

 

سخنگوی وزارت کشور گفت: مفاد این گزارش‌ها باید صریح و روشن و برای افکار عمومی قابل بهره برداری و از جنبه‌های ترویجی و مشارکتی برخوردار باشد، به ویژه آنکه نقاط ضعف و راهکارهای رفع آنها را نیز بیان کند.

 

سامانی افزود: پیش‌نویس این آیین‌نامه در قالب ۲۶ ماده توسط وزیر کشور به معاون اول رییس جمهوری ارسال شده تا در دستور کار بررسی هیات وزیران قرار گیرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید